Subject: Vs: Ravimite säilitamine
From: Laivi Saaremäel <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Tue, 21 May 2024 17:43:09 +0300

Tere

Microlax rektaallahuse kinnitatud säilitamistingimused on: Hoida 
temperatuuril kuni 25 °C. Mitte lasta külmuda. See tähendab, et preparaati 
ei tohi lasta külmuda aga säilib tavapärasel toatemperatuuril kuni 25 °C, 
ehk siis sobib vahemik +1...+25 °C.

Valocordin Diazepam ei vaja säilitamisel temperatuuri eritingimusi. Hoida 
pakend tihedalt suletuna. Ilma täiendava hoiatuseta, et mitte hoida 
külmkapis või lasta külmuda. See näitab, et temperatuurile ei tule üldse 
tähelepanu pöörata, isegi kui toode on külmunud, see kvaliteeti ei muuda, 
seega võib seda säilitada külmkapis, kuigi pole vaja. Pigem on oluline, et 
on fikseeritud kõlblikkusaeg pärast pakendi avamist 6 kuud. Seega peaks 
olema pakendil fikseeritud kunas on esimene annus pakendist võetud ning seda 
tohiks kasutada 6 kuud, peale mida tuleks jääk hävitada.

Mastu suposiidid on küll meditsiiniseadmed, mis otseselt ei kuulu 
Ravimiameti vastutusalasse, aga avalikult kättesaadava info põhjal on selle 
preparaadi säilitamistingimusteks „Hoida temperatuuril kuni +25°C.“ Ilma 
täiendava hoiatuseta, et mitte hoida külmkapis või lasta külmuda. S.t. 
külmkapis säilitamine preparaadi kvaliteeti ei mõjuta.

Müügiloaga ravimite puhul tuleb alati lähtuda ML tingimustest, seega tuleb 
iga juhtumit vaadelda eraldi ning jälgida tingimusi, mis on fikseeritud 
raviminfodes. Jahedas säilitamistingimused (+8...+15 *C) ei ole Euroopa 
Farmakopöa kohaselt kehtivad juba aastaid.

Lugupidamisega

Laivi Saaremäel

Kvaliteedi hindamise büroo juhataja

Ravimiamet

From: Kaisa Rentel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 21. mai 2024 13:07
To: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ravimite säilitamine

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tervist

Pakume erihoolekandeteenust ja ostame õendusteenust sisse. Käies ühes meie 
üksuses kontrollisin igaks juhuks üle, mis õel on ravimite külmikus. Nägin 
seal Microlaxi, Mastu suposiite ja Valocordin Diazepami. Mulle teadaolevalt 
on need toatemp. ravimid, samas hakates nüüd infolehti lugema, siis saan 
aru, et õde ei ole säilitamise osas eksinud.

Palun täpsustust, millist temperatuuri vahemikku tootja mõtleb lause all "ei 
vaja sälitamisel temperatuuri eritingimusi". Kas see tähendab, et sobiv 
vahemik on toatemperatuur, aga võib ka hoida külmikus?

Kas siin tootja mõtleb, et sobiv vahemik on alates +2 kraadist?

Uues määruses "Ravimite säilitamise ja..." ei ole enam sees mõisteid 
toatemp., jahe ja külm koos vahemikkudega ja infot, et kui ravimi pakendil 
või infolehel ei ole märkusi eritingimuste kohta, tuleb ravimit säilitada 
toatemperatuuril. Kas saan õigesti aru, et ka praegu temperatuuri 
eritingimus on kraadid, mis jäävad alla +15kraadi?

Head soovides

Kaisa Rentel

Tervisedenduse nõunik

AS Hoolekandeteenused

Telefon: 53023604 (lühinr. 563)

E-post: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

 <http://www.hoolekandeteenused.ee> http://www.hoolekandeteenused.ee